Beas nordisar

Igår vaknade både jag och Sara 12:20, vilket i och för sig så är det en helt vanlig tid för oss att vakna en vanlig lovdag. Problemet var att vi skulle bli upphämtade utav Bea klockan 12:45!! Vi skulle följa med henne och testa att rida hennes två nordsvenskar, Regina och Lilla ja. Så vi hade alltså 25 minuter på oss att bli klara, vilket för oss är i princip omöjligt. Men på någotvis hann vi, puh. 

Väl i stallet började vi med att mocka osv. Sedan tog vi in hästarna, rycktade och gjorde oss iordning inför ridningen. Jag skulle rida Lilla ja, som då är 7 år men inte speciellt utbildad, så ja det skulle bli lite utav en utmaning. Hur som helst, vi skrittade bort till det lilla ridhuset som låg vid gården brevid. Väl inne i ridhuset började jag känna efter lite mer, och oj vad annorlunda det kändes. Började lite smått med övergångar -skritt, halt försökte få henne uppmärksam. Hon något svårböjd och stel, men det är fullkomligt förståeligt. Något som jag däremot hade mer problem med var att hon konstant hade ett tryck in mot mitten. Hon har lite problem med galoppen, men lyckades få till fattningar i båda varven till slut. Snäll var hon verkligen, hon är ju bara lite okunnig :) Stundtals gick det bra medans andra inte, något besviken på min ridning är jag allt. Vi hade i alla fall kul, och jag är glad över att fått testa en häst så olik de jag ridit tidigare.
Bild lånad från Beas blogg! Beajagaar.blogg.se

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


Länk till din blogg:


Skriv din kommentar här: